آموزش

معرفی ساعت مچی مردانه ارزان ضد آب

با واچ پرو جهت معرفی ساعت مچی مردانه ارزان ضد آب همراه باشید. ساعت های مچی دنیای رنگارنگ و پیچیده ای دارند که کمپانی های متعددی در صنعت سا عت سازی در حال رقابت می باشند. هر ساله کالکشن های متعددی توسط برندهای مختلف به بازار عرضه می شود که هریک از این ساعت ها ویژگی های مختص به خود را دارند. ساعت مچی ضد آب مردانه چه ویژگی دارد. از کجا بفهمیم ساعت ضد آب است. کدام کمپانی بهترین ساعت ضد آب را به بازار عرضه می کند. برای پاسخ به این سوال ها در ادامه با مجله اینترنتی واچ پرو همراه باشید.

جهت خرید و مشاهده ی انواع مدل های ساعت مچی مردانه میتوانید به لینک صفحه مراجعه نمایید و خریدی هوشمندانه را با واچ پرو تجربه کنید.

ساعت مچی مردانه ارزان ضد آب

ساعت مچی مردانه ارزان ضد آب موجود در بازار کدام است. قبل از پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به ویژگی ها، عملکرد، مشخصات، جنس و نوع ساعت ضدآب داشته باشیم. در ابتدا میتوان حدس زد که ساعت ضدآب به ساعتی گفته می شود که در برابر قطرات آب و یا غوطه وری در آب دچار آسیب و خرابی نشود. در واقع این ساعت ها به گونه ای ساخته می شوند موتور و اجزای ساعت در برابر آب مقاومت خواهند داشت. بنابراین میتوان گفت که ضدآب بودن یک شاخصه ی بارز است بنابراین طبیعتا در قیمت ساعت نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ساعت ضدآب چیست

در معرفی ساعت مچی ضد آب مردانه ابتدا خواهیم گفت ساعت ضد آب چیست. جنس و متریال ساعت ضد آب یا waterproof همچنین تکنولوژی به کار رفته در این ساعت ها به گونه ای است که در صورت قرار گرفتن در معرض آب در اثر شست و شو، استحمام، شنا و… میتواند مقداری آب را تحمل کند. در واقع ساعت های ضدآب در مقابل رطوبت مقاوم هستند. این ساعت ها به چند دسته تقسیم بندی می شوند که هریک تا میزان مشخصی میتوانند در برابر آب مقاوم باشند. در ساعت مچی مردانه ضدآب یک واشر حلقه ای استفاده شده که این واشر از نفوذپذیری آب به داخل موتور ساعت مانع بعمل می آورد.

تاریخچه ساعت مچی ضد آب

اولین ساعت ضدآب در سال 1926 توسط کمپانی مطرح و معروف رولکس ساخته شد. در واقع تمامی مدل های ساعت ضدآب از این برند الهام گرفته اند. این ساعت با نام تجاری Rolex Oyster ساخته شد که در برابر آب، گرد و غبار مقاوم بود. در واقع یک تکنولوژی نوین و بی بدیل در صنعت ساعت سازی محسوب می شد. نحوه ی ساخت ساعت به گونه ای بود که تاج و قاب پشتی ساعت توسط یک واشر از جنس پلاستیک پوشانده شده بود که همین امر موجب شد ساعت در برابر قطرات آب و گرد و غبار نفوذناپذیر گردد.

بنیان گذار کمپانی رولکس یعنی هانس ویلدورف برای آزمایش قابلیت ضدآب بودن ساعت Oyster از فردی به نام مرسدس گلیتز درخواست کرد که ساعت را در زمان شنا در کانال انگیس با خود همراه داشته باشد. این فرد شناگر بریتانیایی بعد از گذشت 10 ساعت از آب خارج شده و مشاهده کردند که درون ساعت همچنان خشک است و قطرات آب به داخل موتور نفوذ پیدا نکرده است. به اين ترتيب ساعت های ضدآب به بازار راه يافتند و تا به امروز نيز همانطور كه مشاهده مي كنيد طرفداران مختص به خود را دارند.

مشخصات ساعت مچی ضد آب مردانه

ساعت مچی ضد آب مردانه چه ويژگی باید داشته باشد. اولین و مهمترین شاخصه ساعت مچی ضدآب بهره مندی از واشر محافظ است. این واشر عموما از جنس تفلون، سیلیکون، لاستیکی و یا نایلونی تهیه می شود. همچنین این ساعت ها توسط یک مایع درزگیری می شوند که از ورود آب به درون موتور مانع بعمل می آورد.

مورد بعدی که هنگام خرید ساعت ضد آب باید به آن دقت کنید این است که جنس و متریال بکار رفته در ساعت به نوعی است که در برابر آب مقاوم باشد یا خیر. در واقع کمپانی های ساعت سازی در ساخت این مدل از ساعت ها از فولاد ضدزنگ یا تیتانیوم بهره می برند. این فلزها در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم هستند.

ساعت من چقدر در برابر آب مقاوم است؟

قبل از خرید ساعت مچی مردانه ضد آب به این نکته توجه کنید که مقاومت آن در برابر نفوذپذیری آب چقدر است. در واقع اطلاعات مربوط به هر محصول پشت ساعت یا دفترچه راهنمای آن درج می شود. در خصوص ساعت های ضدآب نیز باید در نظر داشته باشد میزان مقاومت ساعت در برابر آب اطلاع داده می شود. هنگام خرید این محصولات ممکن اعداد و ارقام مختلفی به گوش برسد که در ادامه به این موارد اشاره داریم.

Water Resistant: زمانیکه این عبارت روی ساعت درج می شود به این معناست که تنها در حد شست و شو یا یا عرق کردن دست میتواند در برابر قطرات آب مقاوم باشد.

Water Resistant 30M: اگر پشت ساعت این عبارت درج شده به این معناست که ساعت میتواند تا 3 بار در برابر آب مقاوم می باشد. در واقع این ساعت ها در برابر قطرات آب و یا باران مقاومت مطلوبی دارند.

Water Resistant 50M: برخی از ساعت ها به گونه ای ساخته شده اند که بدون نگرانی میتوان در استخرهای کم عمق و یا زمان استحمام از آنها استفاده نمایید. روی این ساعت ها عبارت 50M درج شده که به این معناست تحمل 5 بار فشار هوا را دارا می باشند.

Water Resistant 100M: برخی از مدل های ساعت ضد آب را میتوان در استخرهای عمیق مورد استفاده قرار داد. در واقع برخی از افراد به واسطه ی شغل شان مجبورن حین شنا از ساعت استفاده کنند. این مدل از ساعت های مچی میتواند گزینه ی ایده آل و مناسبی باشد. ساعت 100M تا 10 اتمسفر فشار را تحمل می کند.

Water Resistant 200M: ساعت غواصی نوع دیگری از ساعت های ضدآب است که مقاومت پذیری بسیار بالایی در برابر آب دارند. این نوع ساعت ها عموما 200M و یا 300M هستند که در عمق های بیشتر در برابر نفوذپذیری آب مقاوم می باشند.

قیمت ساعت ضدآب مردانه

مورد بعدی قیمت ساعت ضدآب مردانه است. در پاسخ به این سوال باید گفت که ساعت های ضدآب به دلیل استفاده از متریال خاص و تکنولوژی ها مدرن به نسبت مدل های معمولی نسبتا با قیمت بیشتری در بازار عرضه می شوند. به طور معمول این ساعت ها در دسته ی ساعت های گران قیمت قرار می گیرند. بنابراین اگر به ساعت های ضدآب علاقه دارید باید هزینه ی نسبتا بیشتری پرداخت کنید. برای اطلاع از قیمت ها میتوانید با کارشناسان تیم حرفه ای واچ پرو در ارتباط باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا