آموزش

بلک فرایدی چه روزی است

بلک فرایدی چه روزی است. تاریخ جمعه سیاه در ایران چه روزی است؟ حراج های بلک فرایدی کی برگزار می شود. چرا این روز را جمعه ی سیاه یا بلک فرایدی نامیده اند. با واچ پرو برای پاسخ به این سوالها همراه باشید. روزهای مختلفی از سال هستند که به مناسبت یک واقعه ی مهم آن روز را جشن می گیرند و یا مراسمات و یا ویژه برنامه های در کشورهای مختلف برگزار می شود. بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه به فرهنگ آمریکا برمیگردد. در واقع روزی است که هر ساله در این کشور مراسمات خاص و ویژه ای برگزار می شود که در دهه های گذشته تحت تاثیر بازارهای تجارتی دنیا قرار گرفته و در تمامی کشورها روز بلک فرایدی برنامه هایی اجرا می گردد. اما چرا این جمعه را جمعه سیاه و یا همان بلک فرایدی می نامند. در ادامه پیشنهاد می کنیم با واچ پرو همراه باشید.

ما در وبسابت واچ پرو نیز در روز بلک فرایدی با تخفیفات ویژه و استثنایی انواع ساعت مچی در برندهای اصلی خدمت شما عزیزان عرضه می کنیم که میتوانید جهت مشاهده ی محصولات به فروشگاه واچ پرو مراجعه نمایید.

تاریخ بلک فرایدی یا جمعه سیاه

هر ساله پس از جشن شکرگزاری در ایالات متحده جمعه سیاه یا بلک فرایدی نام دارد. روز شکرگزاری جشن باقدمت است که در ایالات متحده برگزار می شود. در واقع تعطیلاتی رسمی است که در آخرین پنجشنبه ی ماه نوامبر مرسوم به نام روز شکرگزاری برگزار می شود که روز بعد از آن را که جمعه ی ماه نوامبر است را بلک فرایدی می نامند. بنابراین با توجه به تفاوت تقویم زمانی در کشورهایی همچون ایران زمان روز تاریخ شکرگزاری متغییر خواهد بود. این فرهنگ با قدمتی چندین ساله توسط مردم ایالات متحده هر ساله با شکوه برگزار می شود.

اولین روز پس از جشن شکرگزاری که روز جمعه است خرید کریسمس شروع می شود. در این روز بسیاری از فروشگاه های ایالات متحده برای دسترسی عموم و خرید راحت تر و آماده شدن برای جشن کریسمس کالاهای خود را با تخفیفات ویژه ای عرضه می کنند. همچنین در این روزها تا ساعت های پایانی سال در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند. هر ساله این فرایند تکرار شد تا زمانی در برخی از ایالت های آمریکا جمعه ی پس از روز شکرگزاری را به عنوان تعطیل رسمی به تقویم خود افزودند. همانطور که امروزه مشاهده می کنید این روز تحت تاثیر بازار تجارت قرار گرفته و در اکثر کشورهای دنیا به شیوه های مختلفی برگزار می شود.

چرا این روز را جمعه سیاه گویند

همانطور که اشاره کردیم در این روز مراکز خرید و فروشگاه ها بیشترین تخفیفات و خدمات را ارائه می دانند که همین شلوغی ها ترافیک های سنگینی بعد از روز شکرگزاری ایجاد می کرد که پلیس فیلادلفیا به دلیل ترافیک و شلوغی خیابان ها اصطلاحا از جمعه سیاه برای روز بعد از شکرگزاری استفاده کردند. این روز به مرور گسترش یافت و در اکثر ایالت ها از روز بعد از شکرگزاری بلک فرایدی یاد می کردند. تا به امروز نیز به دلیل سوددهی و رونق کسب و کارهای بازاری همچنان در اکثر کشورهای دنیا به شیوه های مختلف برای فروش کالاهای متنوع استفاده می شود.

تاریخ روز بلک فرایدی در ایران

تاریخ دقیق بلک فرایدی 25 نوامبر 2022 است که در تاریخ تقویم ایران مصادف با 4 آذر 1401 است. در این روز اکثر فروشگاه ها اجناس خود را با تخفیفات ویژه عرضه می کنند. در این روز فروشگاههای متعددی در سراسر دنیا با صف های طولانی خریداران مواجه هستند که روزهای پر رونقی است و در کشورهایی آمریکایی برای کریسمس و تعطیلات آخر سال خود را آماده می کنند. در ایران نیز امسال مصادف با 4 آذر است که در آخرین ماه فصل پاییز است که میتوانید با هدیه ی یلدای خود را با تخفیفات ویژه خریداری کنید.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا