چه نوعی از موتور  مناسب شما است؟


اگر کسی که ساعت را استفاده می‌کند یک کودک است یا به دنبال ساعت به‌روزی هستید که چند سال بیشتر از آن استفاده نمی‌کنید، کوارتز، گزینه‌ای عالیست. اما، ممکن است قیمت یک ساعت مکانیکی یااتوماتیک میلیو‌ن‌ها دلار باشد، مانند ساعت “Reference 57260” از “Vacheron Constantin”، ولی حتما لازم نیست که این مقدار هزینه کنید.

خرید ساعت مچی مردانه 

درست است که موتوری که کاملا شخصی(بدون همکاری با سایر شرکت‌ها) ساخته شده‌است، گران است، اما قطعا می‌توانید کمتر هم هزینه کنید.

خوشبختانه، شرکت‌هایی در سراسر دنیا وجود دارند که فقط موتور ساعت تولید می‌کنند. این موتور‌ها درون هزاران ساعت مختلف استفاده می‌شوند. 
“ETA”، یکی از تولیدکنندگان مشهور موتور ساعت است که اکثر شرکت‌های لوکس ساخت ساعت‌های اتوماتیک از موتور‌های این شرکت، در ساعت‌های خود استفاده می‌کنند. “Bretiling”، “ball”، “Tudor” ، سه نمونه از شرکت‌های لوکسی هستند که از موتور های “ETA” در ساعت‌های خود استفاده می‌کنند. 
برای نمونه،  در ساعت مشهور “Tudor Black Bay”، از موتور  اتوماتیک “2824” از شرکت “ETA” استفاده‌شده‌‌است.  

با‌این‌حال، این به این معنا نیست که شما باید «۲» یا «۳» هزاردلار برای یک ساعت هزینه کنید. درواقع همه‌ي ما توانایی پرداخت این هزینه را نداریم. 

نگاهی به مدل “ETA 2824-2” بیاندازیم. در بین موتور‌های اتوماتیک، بیشتر از هر موتور دیگری از این موتور استفاده شده‌است و این موتور در صدها ساعت قرار داده‌شده‌است.

خرید ساعت مچی زنانه 

این موتور، «۴» درجه‌بندی دارد، اما حتی درجه‌ی استاندارد آن، ‌یک موتور اتوماتیک با کیفیت و «۲۵» جواهر‌نشان است. 

این موتور در ساعت‌هایی قرار داده می‌شوند که در رنج قیمت چند هزار دلار تا «۶۵» هزار دلار قرار دارند. حال، سوالی که باید پرسیده شود این است که چرا قیمت آنقدر متغیر است وقتی موتور‌های آن‌ها یکسان هستند؟ 
به این دلیل که شما برای نام(برند)آن ساعت پول می‌دهید.

برای خرید یک ساعت «۲» هزاردلاری از موتور درجه استاندارد”ETA 2824-2”  استفاده می‌کند درحالیکه یک ساعت «۱۰» هزاردلاری هم از همین موتور استفاده می‌کند. 
مانند این می‌ماند که شما یک موتور یکسان را در «فراری» و «کیا» بگذارید. تنها تفاوت آن‌هادر ظاهرشان است.
بنابراین اگر مصمم‌اید که برای یک ساعت لوکس به‌خاطر برند  . کلاس آن هزینه کنید، لازم نیست هزینه‌ی گزافی بپردازید. 

از طرفی دیگر، برند‌های جدیدی هستند که ازاینکه برند‌های بزرگ تنها به‌دلیل نامشان، بیشتر از هزینه‌ای که برای ساعت‌ها کرده‌اند، از مردم هزینه دریافت می‌کنند، خسته شده‌اند. 
خیلی از این برند‌های جدید، همان مواد و قطعاتی را که برند‌های لوکس برای ظاهر ساعت استفاده میکنند را به کار می‌برند؛ مانند: شیشه‌ی آبی گنبدی و
چرم گیاهان دانه‌کامل ایتالیایی برای بند ساعت.

هم‌چنین، برای داخل ساعت، از همان موتور “ETA 2824-2”  استفاده می‌کنند. تنها تفاوت در این است که این برند‌های جدید، هزینه‌ی کمتری را دریافت می‌کنند.
البته، گزینه‌ی دیگری هم دارید. شما می‌توانید ساعتی دست‌دوم مانند “Breitling” یا “Tudor”  و از فروشنده‌‌های مشهوری مثل “Crown & Caliber” بخرید. فروشنده‌هایی که به جای اینکه مانند برندهای مشهور قیمت های بسیار بالایی را روی ساعت‌ها بگذارند، تنها به اندازه‌ی ارزش واقعی ساعت از شما پول دریافت می‌کنند.