نحو تمیز کردن بندهای چرم ساعت مچی

چرم هزاران سال است که یک انتخاب گران و زیبا برای لباس ، کفش و لوازم جانبی بوده است و به دلیل سبک کلاسیک خود که مناسب مناسبت های رسمی است.
 بسیاری از ساعتهای مچی مردانه و زنانه  در وبسایت واچ پرو دارای بندهای چرمی در طیف وسیعی از رنگهای مشکی و قهوه ای سنتی تا رنگهای مدرن تر هستند. به دلیل قیمت ساعت مچی با بند چرم که گران تر از دیگر بندها است بخشی از مراقبت از ساعت های خریداری شده شما شامل تمیز کردن بند چرمی است. با این حال ، مهم است که چرم را به روش صحیح تمیز کنید تا ظاهر خوبی داشته باشد و از آسیب جلوگیری شود.

چرا چرم نیاز به مراقبت ویژه دارد؟
چرم یک محصول منحصر به فرد است که برای نظافت آن نیاز به مراقبت ویژه دارد. چرم عرق و آلودگی ناشی از سایش معمولی را جذب می کند و می تواند به مایعات حساس باشد. این محصول همچنین به عناصر دیگر مانند نور مستقیم خورشید یا گرما حساس است که می تواند باعث ترک خوردگی چرم شود شود.

در اینجا نحوه تمیز کردن بند ساعت چرمی خود آورده شده است:
1. بند را بردارید
قبل از تمیز کردن بند ، بند را از ساعت مچی خود جدا کنید. این به محافظت از قاب ساعت و محل نصب بند کمک می کند.


2. چرم را با یک پارچه خشک پاک کنید
قبل از مصرف مایعات ، بند را با یک پارچه خشک پاک کنید. این کار به آرامی انجام دهید و هرگونه گرد و خاک یا زباله هایی را که روی بند جمع شده اند و ممکن است در طول تمیز کردن شدیدتر سطح چرم را خراش دهد ، از بین ببرد. یک پارچه نرم انتخاب کنید - پارچه میکروفیبر یا پارچه تمیز کردن جواهرات بهترین گزینه شما هستند.


3. چرم را با صابون بشویید
مرحله بعدی تمیز کردن کامل بند با صابون است. بهترین گرینه بک  صابون ملایم است ، زیرا فرمول های سفت کننده موجود در صابون های تندتر می توانند چرم را خشک کنند. یک پارچه میکروفیبر را جداگانه مرطوب کرده و مقدار کمی صابون را روی آن بمالید. پارچه باید مرطوب باشد ، اما خیس نباشد ، تا از آسیب آب به چرم جلوگیری شود.
داخل و خارج نوار چرمی را با پارچه مرطوب به آرامی بمالید ، با استفاده از حرکات دایره ای کوچک روی چرم .


4. باقی مانده صابون را بردارید.
پس از تمیز کردن بند ، پارچه را زیر آب جاری بشویید تا تمام صابون از بین برود. هر گونه آب اضافی را از پارچه خارج کنید. سپس بند چرمی را به آرامی با پارچه مرطوب تمیز پاک کنید تا تمام باقی مانده صابون از نوار پاک شود.


5. بگذارید یند خشک شود
هنگامی که صابون برداشته شد ، اجازه دهید بند در هوا خشک شود. بند را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید یا از سشوار برای خشک کردن بند استفاده نکنید.


6. از نرم کننده چرم استفاده کنید
پس از خشک شدن بند ، تعداد قطره های نرم کننده چرم را روی پارچه تمیز بمالید. بند چرمی را به آرامی با پارچه بمالید و بگذارید خشک شود. مطمئن شوید که نرم کننده ای که استفاده می کنید برای جواهرات ، ساعت ، لباس یا لوازم جانبی است: نرم کننده چرم برای مبلمان و اقلام صنعتی به احتمال زیاد برای تماس با پوست شما بسیار مضر خواهد بود.


هر چند وقت یکبار باید بند چرمی خود را تمیز کنید؟
اگر به دنبال یک روال معمول برای تمیز کردن بند چرمی هستید توصیه خوب این است که این بند را هر هفته یکبار تمیز کنید. برای تمیز کردن بند ، مراحل فوق را دنبال کنید ، به جز مرحله نرم کننده. نرم کننده چرم برای استفاده گاه به گاه در نظر گرفته شده است

اگر در آب و هوای گرم یا مرطوب زندگی می کنید ، ممکن است بخواهید بند ساعت چرم خود را بیشتر به دلیل تعریق پاک کنید. به طور مشابه ، نوارهای چرمی ممکن است در ماه های تابستان بیشتر تمیز شوند.

برای پیدا کردن ساعتهای مچی چرمی مردانه وبسایت واچ پرو یررسی کنید