9 برند برتر ساعت مچی های لوکس جهان 
 

هنر ساعت سازی از هنرهایی است که به قرن ها پیش باز می گردد. تولید کنندگان ساعت در گذشته به دلیل مهارت و نبوغ خود مورد ستایش قرار گرفتند و در نمایشگاه های جهانی به دلیل نوآوری های بی پایانشان جوایزی دریافت کردند. تعدادی از پیشگامان علم ساعت سازی نیز برخی از معروف ترین برندهای لوکس ساعت را در جهان تأسیس کردند که ممکن است بسیاری از آنها را بشناسید. این برندها به دلیل تولید ساعت‌هایی با بالاترین کیفیت شناخته می‌شوند.

 

واچ پرو فهرستی از برترین برندهای ساعت مچی لوکس در جهان را گردآوری کرده تا تاریخچه منحصربه‌فرد آنها را کشف کنیم و ببینیم چه چیزی آنها را به عنوان برترین‌ها متمایز می‌کند.

 

1. پتک فیلیپ (Patek Philippe)
 

پتک فیلیپ در سال 1851 با مشارکت دو ساعت ساز تاسیس شد. فیلیپ به دلیل اختراع مکانیزم سیم پیچی بدون کلید، نمونه اولیه چیزی که ما اکنون به عنوان ساقه سیم پیچی می شناسیم، شناخته شده بود. پتک فیلیپ این طرح را در نمایشگاه بزرگ لندن معرفی کرد. این برند به دلیل نوآوری که تا به امروز داشته شهرت پیدا کرده است. پتک فیلیپ از زمان آغاز به کار خود، ساعت‌ مچی هایی را با بالاترین کیفیت ساخته است که سبک سنتی را با چرخ دنده‌ها و ابزارهای پیچیده ترکیب می‌کند. ساعت‌ های پتک فیلیپ در خانه‌های حراج به سودآوری های بی‌سابقه معروف هستند. در واقع مدل Henry Graves Supercomplication این برند، گران‌ترین ساعت مچی است که تا به حال در حراجی به قیمت ۲۴ میلیون دلار فروخته شده است.

2. اُدِمارپیگه (Audemars Piguet)
 

دوتا دوست صمیمی کار خود را در سال 1875 آغاز کردند. آن ها در ابتدا برای برند هایی مانند Tiffany & Co کار میکردند اما خیلی زود شروع به طراحی ساعت های خود برای فروش کردند. این برند اولین ساعت مچی تکرار کننده دقیقه در جهان را در سال 1882 طراحی کرد قابل ذکر است که ساعت های تکرار کننده دقیقه ای از جمله پیچیده ترین انواع ساعت بوده و پیش از پیدایش و اختراع نیروی برق و روشنایی این مدل به عنوان محبوبترین مدل ها محسوب میشدند. این برند همچنین اولین ساعت مچی ورزشی لوکس فولادی را تولید کرد که به نام بلوط رویال شناخته می شود. اینها فقط دو نمونه از مواردی هستند که چگونه این برند انقلابی در این صنعت ایجاد کرده است، اما فهرست افتخارات آنها همچنان ادامه دارد. امروزه، مدل رویال اوک این برند هنوز هم یکی از برجسته‌ترین مدل‌ این برند محسوب می‌شود که استاندارد ساعت‌ های ورزشی لوکس را هم تعیین می‌کند. قبل از رونمایی مدل رویال اوک در سال 1972، ساعت‌ مچی های اسپرت بسیار لوکس نبودند و کاملاً با در نظر گرفتن کاربرد طراحی شده بودند.

3. واشِران کُنستانـتَن (Vacheron Constantin)
 

واشِران کُنستانـتَن یکی از قدیمی‌ترین برند ساعت‌مچی های لوکس سوئیسی در جهان است که از زمان تأسیس آن در سال 1755 به طور مداوم فعالیت می‌کند. این تنها تاریخ گسترده این برند نیست که آن را از سایر برندهای سوئیسی متمایز می‌کند، ساعت‌های این برند بسیار استادانه و دارای جزئیاتی مانند حکاکی و میناکاری است. این برند در سال 2015 رکورد جدیدی را به ثبت رساند و پیچیده ترین ساعت مچی مکانیکی در جهان را با نام Reference 57260 ارایه کرد. سابقه این برند در طراحی زیبا و دقت استثنایی کاملاً با شعار آنها مطابقت دارد  "در صورت امکان بهترعمل کنید و این همیشه ممکن است."

4. رولکس (Rolex)
 

رولکس بدون شک شناخته شده ترین برند ساعت در جهان است.  رولکس که در سال 1905 تأسیس شد، طولی نکشید که به یکی از معتبرترین تولیدکنندگان این عرصه تبدیل شد. لیست طولانی نوآوری های آنها شامل اولین ساعت ضد آب، اولین ساعت با تغییر خودکار تاریخ  و اولین ساعت با تغییر خودکار روز و تاریخ است. ساعت رولکس که برای مقاومت در برابر خطرات غواصی در اعماق دریا، کوه نوردی و حتی اکتشاف در قطب شمال ساخته شده است،  ساعت های این  برند به همان اندازه که یک وسیله جانبی به حساب می آید، یک ابزار بسیار کاربردی هم می باشد. در واقع، اولین ساعت مچی که تا به حال به قله اورست رسیده، نمونه اولیه رولکس مدل Oyster Perpetual Explorer بوده است.

ساعت های لوکس را از واچ پرو سفارش دهید

 

5. اُمگا (Omega)
 

برند امگا در سال 1848 تاسیس شد. ساعت‌ مچی های امگا به‌عنوان دقیق‌ترین و کارآمدترین در این صنعت شناخته می‌شوند. آنها نقش مهمی در تاریخ و سینما داشته اند. امگا در سال 1917 به عنوان ساعت رسمی نیروی سلطنتی بریتانیا و در سال 1918 به عنوان ساعت ارتش ایالات متحده نام‌گذاری شد. در سال 1932، این برند به زمان‌سنج رسمی بازی‌های المپیک تبدیل شد، مشارکتی که تا به امروز باقی مانده است. امگا حتی در پرواز برای ماموریت آپولو 11 ناسا حظور داشت و در سال 1969، با تبدیل شدن به اولین ساعتی که تا به حال در ماه استفاده شده است، تاریخ ساز شد. فضانورد باز آلدرین در حین کاوش در سطح ماه از امگا اسپیدمستر خود استفاده کرد. علاوه بر این لیست طولانی از دستاوردها، امگا احتمالاً بیشتر به خاطر ساعت مچی دست مامور مخفی مورد علاقه همه جیمز باند، شناخته شده است. همه فیلم‌های جیمز باند از زمان GoldenEye، مدل های مختلفی از امگا را به نمایش گذاشته‌اند، ساعتی که برای یک جاسوس جسور و اغواکننده مناسب است.

6. کارتیه (Cartier)
 

در سال 1904، لوییز کارتیه اولین ساعت مچی خود را به نام Cartier Santos ساخت.  لوییز کارتیه با الهام از دوستش، خلبان برزیلی ساعتی را طراحی کرد که بعداً به عنوان اولین ساعت مچی خلبانی شناخته شد. این اتفاق یک قدم بزرگ و رو به جلو برای این برند بود، زیرا خلبانان قبل از آن از ساعت های جیبی استفاده می کردند که هنگام پرواز دست و پا گیر و خطرناک بودند. اکثر مدل‌ ‌های این برند دارای نشانگرهای رومی هستند که به آن‌ها ظاهری بسیارشیک می‌دهد و اصلیت پاریسی این برند را نیز تصدیق می‌کند. با نگاهی گذرا به کارتیه می توان فهمید که چرا این برند چنین جذابیتی برای افراد مشهور دارد.

7. کاسیو (Casio)
 

کاسیو در سال 1946 پس از جنگ جهانی دوم در ژاپن تاسیس شد. بنیانگذار آن کار خود را با تولید قطعات مکانیکی آغاز کرد و برادرانش که در الکترونیک تخصص داشتند به او ملحق شدند و تا سال 1949 شروع به تولید ماشین حساب کردند. آن ها در سال 1974 شروع به تولید ساعت های خود کردند و پس ازعرضه آن ها به سرعت محبوب شدند. کاسیو در تولید انبوه ساعت‌های کوارتز، پیشگام بود. این برند اولین ساعتهای الکترونیکی موفق دنیا را تولید کرده است. کاسیو اکنون یکی از شناخته شده ترین برندهای جهان است و برای چندین دهه است که این برند ژاپنی محصولات باکیفیت را در بازارعرضه می کند.

8. سیکو (Seiko)

 

داستان سیکو در سال 1881 آغاز شد، زمانی که موسس این برند، یک فروشگاه ساعت و جواهرات در توکیو ژاپن تاسیس کرد. او بعد از اینکه خرید، فروش ساعت را شروع کرد، تصمیم گرفت که خودش یک تولید کننده شود. او در سال 1892 کارخانه ای را برای تولید ساعت های دیواری لوکس افتتاح کرد و تا سال 1895، برند سیکو اولین ساعت جیبی خود را عرضه کرد. همچنین در سال 1954، Seiko Automatic به عنوان اولین ساعت مچی اتوماتیک ژاپن معرفی شد. پس از موفقیت مداوم و حمایت مالی المپیک 1964 توکیو که این برند برای آن  کرونومترهایی عرضه کرده بود سیکو مصمم شد که اولین برندی باشد که اولین ساعت مچی کوارتز مصرفی را تولید می کند. تلاش آنها باعث شد تا سیکو آسترون در سال 1969 تولید شود. ساعت مچی های کوارتز سیکو انقلابی در این صنعت ایجاد کرد.

ساعت های لوکس را از واچ پرو سفارش دهید
 

9. پانِـرای (Panerai)
 

پانِـرای تنها برند در این لیست است که به جای سوئیس، مربوط به کشورایتالیا است. پانِـرای شرکت خود را در سال 1860 در ایتالیا تأسیس کرد. اندکی پس از تأسیس، پانرای شروع به طراحی ساعت و سایر ابزار دقیق غواصی برای نیروی دریایی سلطنتی ایتالیا کرد. او رنگ درخشانی به نام رادیومیر را ثبت کرده بود که می‌توان از آن برای روشن کردن صفحه استفاده کرد. آنها این رنگ رادیومیر را با اعداد بزرگ و عربی جفت کردند تا از دید ایده آل در زیر آب اطمینان حاصل کنند. این طراحی ساده و در عین حال جسورانه تبدیل به یک سبک خاص برای این برند شده است. در سال 2001، پانِـرای، بوتیک اصلی خود را در میدان تاریخی فلورانس بازگشایی کرد.