11 تا از بهترین نوع ساعت های مچی
 

ساعت مچی، شخصیت هر فرد را نشان میدهد و انتخاب آن بسیار دشوار است. ویژگی های زیادی وجود دارد که باید در انتخاب ساعت مچی در نظر گرفته شود. در واچ پرو ما میخواهیم تعدادی از بهترین نوع ساعت های مچی را به شما معرفی کنیم.

 

موارد متعددی باعث میشوند که عملکرد ساعت دچار مشکل شود مانند گرد و غبار، ورود آب به ساعت و... پس باید به خوبی مراقب باشید تا از این موارد دوری کنید حتی ساعت هایی که به عنوان ساعت های ضد آب هم معرفی میشوند تحت شرایط خاصی باید از آنها استفاده شود.

1. آنالوگ (Analog Watch)

دارای نمایشگرهایی با صفحه مینیاتوری هستند که از یک عقربه ساعت شمار، دقیقه شمار و گاهی ثانیه شمار تشکیل میشود. در این مدل زمان با اعداد سنتی یا رومی نمایش داده میشود. اکثر مدل های آنالوگ دارای علامت هایی هستند که 60 دقیقه در یک ساعت را نشان میدهد.

2. دیجیتال (Digital Watch)

به ساعت هایی گفته میشود که برای نمایش زمان از یک صفحه نمایشی دیجیتالی بهره میبرند.

3. اتوماتیک (Automatic Watch)

ساعتی است که به دلیل حرکت منظم مچ دست هر فرد به کار خود ادامه می دهد و انرژی آن با استفاده از وزنه فلزی نیمه دیسکی به نام روتور ذخیره می شود. این انرژی برای کارکردن آن استفاده می شود و می تواند آن را در شب یا زمانی که در حال استفاده نیست، روشن نگه دارد. انرژی ذخیره شده می تواند باعث شود که ساعت شما به مدت 24 الی 48 ساعت به خوبی کار کند.


4. کرونوگراف (Chronograph Watch)

"کرونوگراف" فقط یک کلمه فانتزی برای "کرونومتر" است. استفاده از کرونوگراف آسان است. برای شروع یا توقف کرونومتر فقط دکمه استارت/توقف را فشار دهید. در بیشتر ساعت ها دکمه پایینی برای صفر کردن کرونومتر می باشد . کرونوگراف به شما این امکان را می‌دهد که مسابقات و رویدادها را زمان‌بندی کنید.


خرید ساعت مچی های زنانه و مردانه خاص واچ پرو

5. غواصی (Diving Watch)

ساعتی است که برای غواصی در زیر آب طراحی شده است  و در برابر ورود آب بسیار مقاوم است . در مدل های معمولی مقاومت آب در حدود 200 تا 300 متر می باشد، اگرچه فناوری مدرن امکان ساخت نمونه هایی را فراهم می کند که می توانند درعمق های بسیار بیشترمورد استفاده قرار بگیرند.



6. مجلسی (Dress Watch)

شیک ترین ساعت های موجود در بازار هستند البته باید بدانید که این یک ساعت مچی نیست که با الماس تزئین شده باشد یا بسیار بزرگ طراحی شده باشد این ساعت ها طراحی بسیار زیبا و جذابی دارند . این مدل را نمی توان با شلوار جین و تی شرت ست کرد و به باشگاه رفت بلکه آن را با کت و شلوارو لباس مجلسی خود ست میکنند و به دست میبندند.


7. کوارتز (Quartz Watch)

توسط یک نوسانگر الکترونیکی هماهنگ شده و توسط کریستال کوارتز تغذیه می شود. جریان الکتریکی باعث می شود که کوارتز داخل با فرکانس دقیق حرکت داشته باشد. فرکانس از طریق یک مدار مجتمع شکسته می شود که در آن نیرو از طریق یک موتور پله ای کوچک آزاد می شود و عقربه ها را به حرکت در می آورد. مدل های کوارتز هر از گاهی نیاز به تعویض باتری دارند.


8. مکانیکی (Mechanical Watch)

از یک مکانیزم برای اندازه گیری گذر زمان استفاده می کند برخلاف مدل های کوارتز که به صورت الکترونیکی کار می کنند توسط یک فنر (به نام فنر اصلی) هدایت می شود که باید به طور دایره ای پیچیده شود. این باعث می شود صدای "تیک" مشخصه همه آن ها باشد.


9. صحرایی ( Field Watch)

برای افسرانی طراحی شده که باید حملات را هماهنگ کنند و بتوانند زمان را در شب اعلام کنند، و ساعتی داشته باشند که بتواند در برابر سختی های جنگ مقاومت کند، در حالی که  ظاهر خوبی دارند. ساعت‌های صحرایی همچنان حالتی نظامی به نمایش می‌گذارند و در عین حال کاربردی و شیک هستند.


خرید ساعت مچی های زنانه و مردانه خاص واچ پرو

10. هوشمند (Smart Watch)

یک دستگاه هوشمند است  که به گونه ای طراحی شده که مانند یک ساعت سنتی روی مچ دست بسته شود و با این حال مانند گوشی‌های هوشمند، دارای صفحه‌نمایش لمسی هستند، از اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کنند و اغلب ضربان قلب و سایر علائم حیاتی را ثبت می‌کنند.


11. لاکچری (Luxury Watch)

برای گردآورندگان یا متخصصان ساعت بسیار مناسب است. چنین نمونه هایی اغلب در ساخت آنها از سنگ های قیمتی گرانبها و سایر مواد گران قیمت استفاده می شود.