
اگر برای خرید یک ساعت جدید در بازار و اینترنت در حال جستجو هستید و تبلیغات مربوط به جدیدترین مدل ها را جستجو کرده اید ، احتمالاً در هر عکس متوجه یک موضوع مشابه شده اید: زمان ساعت ها روی 10:10 تنظیم شده است.
این تصویری که میبینید تصادفی نیست و می توان آن دلیل را در دهه ها پیش جستجو کرد. امروزه چه ساعت آنالوگ یا دیجیتال را در تبلیغات ببینید، می توانید مشاهده کنید که ساعت روی 10:10 تنظیم شده است (یک دقیقه وقت بگذارید و این مطلب را دنبال کنید).
چرا این کار انجام می شود و چرا برخی از مارک های ساعت مچی کمی این استاندارد صنعت را برای صفحه نمایش خود تغییر می دهند؟
همه چیز درباره زیبایی شناسی است
سالانه میلیاردها دلار توسط صنعت تبلیغات هزینه می شود و این صنعت اساساً تبدیل به یک علم شده است. گروهای مسئول فروش محصولات شما ممکن است دوست داشته باشند خود را Don Drapers(یک بازیگر در سریال) بدانند ، اما آنها بیشتر شبیه دانشمندانی هستند که در کت وشلوار اما در آزمایشگاه کار می کنند تا فرمول را درست تهیه کنند.
تخمین زده می شود که رولکس به تنهایی بیش از 50 میلیون دلار در سال برای تبلیغات هزینه می کند و سایر مارک های ساعت های لوکس مانند امگا نیز عقب نیستند.
علم تبلیغ ساعت ها به اواسط قرن بیستم برمی گردد. ساعت ها و ساعت ها در ابتدا در دهه 1930 یا 40 به دلایل مختلف روی 10:10 تنظیم شده بود ،همه آنها به یک اصل تبلیغاتی ساده خلاصه می شوند که این کار باعث می شود محصول خوب به نظر برسد.
دلیل اصلی تنظیم ساعت مچی روی 10:10 این است که از نمایش لوگو اطمینان حاصل شود. در اصل در تمام ساعت ها ، نام سازنده به طور برجسته در قسمت میانی بالای صفحه ساعت نمایش داده می شود. تنظیم عقربه ها در آن زمان خاص باعث می شود که عقربه ها مانع از پوشیده شدن لوگو نشوند.
علاوه بر این ، با قرار دادن عقربه ها در زاویه مناسب برای یکدیگر ، در نهایت یک قاب برای نام شرکت ایجاد می کنند که چشم را به سمت خود جلب می کند.
اکنون که دلیل آن را می دانید ، بدیهی به نظر نمی رسد که این بهترین زمان تنظیم ساعت برای تمایش اولیه هست؟
در واقع یک دلیل دیگر برای تنظیم عقربه های ساعت در 10:10 وجود دارد که شاید کمی واضح نباشد اما از نظر روانشناسی کاملاً منطقی است.
وقتی عقربه ها روی ساعت 10:10 را نشان می دهند ، تصویری از یک چهره خندان را القا می کنند. مسیر صعودی ساعت دستی روی 10:10 تصویری بسیار شادتر از صورت "اخم" ساعت است که برای مثال روی 3:40 تنظیم شده است.
تمایل افراد برای مشاهده چهره در اشیاء روزمره و ساختارهای تصادفی به خوبی ثبت شده است تبلیغ کنندهای برتر همه چیز را در مورد این پدیده می دانند و از آن برای ارائه پیشنهادات ناخودآگاه به مخاطبان هدف خود استفاده می کنند.
این روزها ، دیدن آگهی برای ساعت یا ساعتی که از این کنوانسیون پیروی نمی کند ، هنوز غیر معمول است ، زیرا تقریباً 80 سال پیش تا به امروز این اصول زیبایی هنوز صادق است.
حتی ساعت های دیجیتالی 10:10 را به عنوان پیش فرض نمایش می دهند زیرا استاندارد صنعت است و انحراف در آن عجیب است.
با این حال ، در واقع شرکت هایی هستند که از این استاندارد ، هرچند اندکی ، منحرف می شوند. یکی از این شرکت ها اپل است که به تازگی وارد تجارت ساعت شده است. بنابراین ، آیا دلیل خوبی برای مخالفت با سنت وجود دارد؟
افسانه ها درباره 10:10
بیایید لحظه ای وقت بگذاریم تا به نظریه های غلطی که مطرح شده اند بپردازیم تا توضیح دهیم چرا ساعت ها روی 10:10 تنظیم شده اند.
یکی از رایج ترین ایده ها این است که ساعت ها در 10:10 تنظیم شده اند تا زمان مرگ را برای شخصیت های برجسته مشخص کنند. نسخه های مختلفی از این نظریه وجود دارد که نشان می دهد این ساعت احترام به مرگ جان اف کندی ، مارتین لوتر کینگ ، جونیور یا حتی آبراهام لینکلن تنظیم شده است.
با جستجوی کوتاه میتوانید زمان مرگ این سه شخصیت تاریخی را پیدا کنید که خواهید دید هیچ یک از آنها در ساعت 10:10 فوت نکرده اند.
حتی اگر آنها چنین باشد یا داستان های تاریخی دیگری وجود داشته باشند که دقیقاً ده دقیقه پس از ساعت 10 از دنیا رفته اند ، تنظیم ساعت بر 10:10 راه بسیار عجیبی برای بزرگداشت آنها خواهد بود ، اینطور نیست؟
بله ، چنین خواهد بود ، به همین دلیل، دلیل تنظیم ساعت در آن زمان این موضوع نمیتواند باشد.
برای پرداختن به نظریه ای دیگر ، این ساعت ، دقیقه ای نبود که بمب اتم بر ناکازاکی یا هیروشیما پرتاب شد.
چرا نظریه های جایگزین همیشه اینقدر بیمارگونه هستند؟
همه آنها اشتباه هستند و با کمی ملاحظه ، کاملاً پوچ هستند.
ارسال نظر